چگونه سرویس دهنده پیغام کوتاه انتخاب کنیم؟



ارسال اس ام اس
برای انتخاب یک شرکت ارائه دهنده سرویس SMS باید مسائل بسیاری دقت بکنید ، مسائل ی از عبارت هزینه ها ، پشتیبانی ، کیفیت و ... ، این مقاله که بر طبق نوشته ای از وب سایت DevelopersHome.com نگارش شده است شما را در انتخاب سرویس دهنده مناسب راهنمائی می نماید .

سایت "DevelopersHome.com" یک فهرست 11 نکته ای که یک شرکت پیش از انتخاب یک ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه باید نقد نماید را منتشر کرده است . اینها سئوالاتی کلیدی هستند که قبل از خرید باید جوابشان را بدانید :

1- هزینه ارسال هر پیام کوتاه چقدر است؟

هزینۀ پیغام کوتاه در زمان انتخاب یک ارائه دهندۀ خدمات SMS علت مهمی است. ارائه دهندگان خدمات پیغام کوتاه از نظر سیـستم محاسبه هزینه هر پیامک دو دسته تقسیم می شوند :

بر طبق اعتبار :

کاربر مبلغی بعنوان شارژ پرداخت می نماید و با ارسال هر پیام کوتاه مبلغی از شارژ وی کسر می شود. بطور مثال کاربری 10 هزار تومان شارژ پرداخت می نماید که ازای ارسال هر SMS ده تومان از شارژ وی کسر می شود .

بر طبق تعداد پیام کوتاه :

بطور کلی هزینه های بلند مدت در سیستم اعتباری ارزانتر از زمانی است که هزینه ها بر طبق تعداد پیام کوتاه محاسبه میشود .

2- آیا هزینه های جانبی دیگری وجود دارد؟

برخی ارائه دهندگان خدمات پیغام کوتاه ممکن است بخشی از هزینه های مربوط بـه خدماتشان را پنهان کنند تا سرویس SMS آنها ارزانتر بنظر برسد. مسائل ی از قبیل هزینه های تنظیمات ، پشتیبانی و غیره. قبل از خرید مطمئن شوید هزینه های جانبی دیگری وجود ندارد .

3- برای خرید اس ام اس حداقلی وجود دارد؟

بیشتر ارائه دهندگان خدمات SMS چیزی بنام حداقل خرید دارند و از مشتریانشان می خواهند که در هر بار خرید برای مثال حداقل 5000 اعتبار یا بیشتر خرید نمایند. خوب است شرکـت ی را انتخاب نمائید که دارای حداقل خرید کم و یا فاقد آن باشد .

4- آیا پیام کوتاه خریداری شده دارای تاریخ انقضاء است ؟

در برخی ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه اگر اعتبار خریداری شده در یک دورۀ زمانی معین ( برای مثال 3 ماه ) مورد مصرف قرار نگیرد باطل می شود. خوبتر است خدمات دهنده ای را انتخاب بکنید که چنین محدودیتهائی نداشته باشد .

5- گستردگی پوشش شبکۀ ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه چقدر است؟

پوشش شبکه یک علت با اهمیت برای کاربران است ، چون این امکان وجود دارد که ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه نتواند پیامها را به تلفن همراه مقصد و یا اپراتورهای تلفن همراه تحویل دهد. بررسی کنید که ارائه دهندۀ خدمات قادر بـه ارسال SMS بـه کلیه اپراتورهای مورد نیاز شما باشد .

7- از چه روشهائی می توان SMS ارسال کرد؟

بررسی کنیدکه آیا ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه برای ارسال و دریافت SMS ،از متداول ترین پروتکل ها مانند HTTP ( رایج ترین و آسان ترین روش برای مصرف ) ، XML روی HTTP ( وب سرویس ) و DLL پشتیبانی می کندیا نه .

8- آیا برای برنامه نویسان راهنماهای جامعی جهت ارسال و دریافت SMS وجود دارد؟

راهنما و نمونه کد بـه زبانهای برنامه نویسی مختلف از نظر برنامه نویسان فوق العاده گرانبها هستند چون می توانند در و هزینۀ شان صرفه جوئی کنند. برخی ارائه دهندگان خدمات کاربران را وادار می کنند تا پیش از دریافت آموزش ویژه برنامه نویسان و یا کدهای نمونه از وب سایت در جائی ثبت نام کرده یا خریدی انجام دهند که لزومی ندارد .

9- آیا قابلیت مدیریت و گزارشگیری وجود دارد؟

بیشتر ارائه کنندگان خدمات پیغام کوتاه یک سیستم مدیریت اشتراک مبتنی بر اینترنت ( تحت وب ) فراهم می کنند که عملکردهای عمدۀ آنها ، مانند بررسی تعداد پیام کوتاه یا اعتبار باقیمانده و قابلیت خرید آنلاین اعتبار و ... کمابیش مشابه هستند . مجموعه های ممتاز سیستم گزارشگیری را ارائه می دهند که یادگیری و مصرف از آن آسان است و کاربران را از طریق یک فرایند نظام مند راهنمائی می کند. این خصوصیات بـه کاربران یاری می کند تا کارآمدتر بوده و غلط ات کمتری داشته باشند .

11- خدمات پشتیبانی چقدر معتبر است؟

یک ارائه کنندۀ خوب خدمات پیام کوتاه باید یک گروه پشتیبانی داشته باشد که درک کاملی از سیستم خود داشته باشد. اعضای گروه باید قادر باشند انواع سئوالات و اشکالات را جواب داده و حل نمایند. کیفیت خدمات پشتیبانی انعکاس دهندۀ کیفیتبقیه خدمات شرکت است ، و خریداران می بایست قبل از خرید هم پشتیبانی تلفنی و ایمیل را کنترل نمایند .

اس ام اس تبلیغاتی,ارسال اس ام اس,اس ام اس رایگان,پنل اس ام اس,پنل رایگان اس ام اس,پنل پیامک,ارسال اس ام اس رایگان جدید,سایت ارسال اس ام اس,پنل ارسال اس ام اس چیست؟,آموزش ارسال اس ام اس تبلیغاتی,نرم افزار ارسال اس ام اس,رزانترین پنل اس ام اس,