روش اول ارسال اس ام اس و به چه افرادی ارسال کنیم؟


این روش قدیمی تر که نسبتا منسوخ شده است ارسال پیامک از طریق Gsm modem و سیم کارت است .



راهنمای اول ارسال پیامک و به چه افرادی ارسال کنیم؟

این روش خاطر محدودیت ها و عیوب زیر بعد از مدتی منسوخ شد:
1- سرعت پایین ارسال طوری که ارسال 5000 عدد اس ام اس در این روش نیازمند ساعت ها زمان بود
2- جهت دریافت پیامک مخاطبان در این روش میبایست رایانه روشن باشد.
3- امکان ارسال های منطقه ای و یا ارسال بـه تفکیک شهر و استان در این روش مقدور نبود
4- امکان مصرف از نرم افزار و بانک اطلاعاتی موجود در آن تنها در سیسـتم وجود داشت و قابلیت اتصال همزمان از چند سیـستم میسر نبود.

• روش دوم ارسال اس ام اس


که کم کم جایگزین روش اول شد ارسال اس ام اس از طریق خطوط اینترنت بدون نیاز به سیمکارت بود. در این روش بدون نیاز به سخت افزار و نرم افزار جانبی ویِژه و تنها از طریق شبکه اینترنت به راحتی قابلیت ارسال پیغام فراهم می شود ..
از ویژگی ها ی ارسال پیامک از طریق اینترنت میتوان به مسائل زیر اشاره کرد:
1- سرعت بالای ارسال بـه طوری که 5000 اس ام اس را میتوان ظرف کمتر از 5 دقیقه ارسال نمود.
2- قابلیت ارسال پیامک ساکنین یک منطقه ویِژه و یا ارسال بـه تفکیک شهر و استان
3- دریافت اس ام اس مخاطبین بوسیله سامانه در هر ساعت از شبانه روز بدون نیاز بـه روشن بودن سیسـتم
4- قابلیت اتصال بـه صورت همزمان از طریق چندین سیستم در شعبات مختلف
5- امکان واگذاری سامانه بـه مشتریان در هرجای کشور بدون نیاز بـه حضور فیزیکی و در کمترین زمان ممکن
6- امکان برگزاری منشی و مسابقه و نظرسنجی از طریق پیامک جهت مصرف از امکانات سامانه ارسال پیغام کوتاه از طریق اینترنت تنها کافی است در قسمت بالای سایت ثبت نام انجام دهید.بعد از تعیین نام کاربری و رمز عبور شما میتوانیدوارد محیط اختصاصی مربوط به خود شوید و از امکانات زیاد سامانه اس ام اس شرکـت عصرآسیا مصرف بکنید .

هر بار چه تعداد پیغام ارسال کنیم

نکته با اهمیت دیگر اینکه سعی بکنید بـه جای ارسال یکباره پیغام های انبوه ، آن رابه چند بازه تقسیم کرده و بـه فاصله زمانی مناسب ارسال بکنید . به عنوان مثال در صورتی که یک مرکز تجاری که تلفن جهت جواب گویی بـه مخاطبین دارد بخواهد یک پیغام را باره برای 50000 نفر ارسال نماید خوبتر است این پیغام را 10 ارسال پنج هزارتایی تقسیم کرده و به فاصله زمانی یک ساعت ارسال نماید . در مثال فوق حتی اگر بازه ارسال را بـه 20 بازه 2500 تایی تقسیم نماید بازخورد بهتری خواهد داشت چرا که در صورتی که مخاطب شما ارتباط بگیرد و اشغال بودن خط یا انتظار مکالمه روبرو شود ممکن است دیگر ارتباط نگیرد.
توصیه ما به اکثر مشتریان این است که سعی کنند پیغام های ارسالی را به صورت هر روز در بسته های 2 تا 3 هزارتایی ارسال کنند و این روند را هر روز ادامه دهند.گاها پیامی ارسال شده است و مخاطب یک هفته و یا ماه بعد جهت کسب اطلاعات ارتباط گرفته است. پس سعی بکنید برای ارسال پیغام های تبلیغاتی برنامه ریزی مدون و منظمی داشته باشید تا بتوانید از این رسانه تبلیغاتی بهترین مصرف را ببرید و اثر این رسانه را نسبت بـه سایر رسانه های تبلیغاتی متذکر شوید. تعدادی که ارسال می شود با توجه گستردگی مرکز تجاری میتواند بـه 100 هزار پیغام در روز هم برسد.نکته با اهمیت این است که جهت انجام تبلیغات منسجم از طریق اس ام اس لازم است هر روز تعداد معین ی پیغام ارسال شود بعد از مدتی خواهید دید که این روش ارسال دارای بازخورد بسیار عالی خواهد بود بـه طوری که اکثر مشتریان بعد از آزمایش این روش اکثر تبلیغات را کنار گذاشته و فقط تبلیغات پیامکی را در برنامه خود قرار میدهند.

ترین زمان برای ارسال پیام

با توجه تجربه بدست آمده توسط کاربران وقت مناسب برای ارسال پیغام صبح ها از ساعت 8 الی 11 و بعداز ظهر از ساعت 15 الی 19 است . روزهای تعطیلل هم میتواند در برخی مسائل زمان مناسبی برای ارسال پیغام تبلیغاتی باشد به شرط آنکه قابلیت جواب گویی بـه تلفن ها وجود داشته باشد چرا که وقتی یک پیامک تبلیغاتی ارسال می شود مخاطبینی که نسبت به آن خدمات احساس نیاز کنند همان لحظه تصمیم به شماره گیری مینمایند و در صورتی که جوابی دریافت نکنند آن پیغام را فراموش خواهند کرد.
به چه افرادی پیغام بفرستیم

فرض بکنید شما تولید کننده یک سری لوازم آرایشی ویژه زنان هستید جهت معرفی این محصول از طریق پیامک چگونه عمل میکنید؟آیا جای ارسال پیامک بـه صورت تصادفی بهتر نیست ارسال پیامک بـه داروخانه ها و مراکز فراهنمای لوازم بهداشتی را در دستور کار قرار دهید ویا اگر میخواهید این پیغام را به عموم مردم ارسال بکنید این کار را بر طبق تفکیک جنسیت انجام دهید تا این پیغام فقط دست خانم ها برسد. توجه شما را بـه مثال دیگری جلب میکنم. فرض بکنید شما تولید کننده محصولات و لوازم پزشکی میباشید جهت تبلیغ مصول خود چطور عمل میکنید.اگر بخواهید از اس ام اس جهت تبلیغات مصرف بکنید این پیامک باید برای چه افرادی ارسال شود.
آیا خوب نیست جای اینکه ما این پیغام را به عموم مردم ارسال کنیم تنها بـه پزشکان که گروه هدف ما می باشند ارسال کنیم.
تمام مراکز و بنگاه های تجاری باید گروه های هدف را شناخته و تبلیغات را بر روی آن گروه های هدف متمرکز کنند.گروه هدف روش گاه زبان میتواند تمام مردم باشند ولی مطمئنا گروه هدف روش گاه مکانیک تمام مردم نیستند.توصیه ما این است که قبل از انجام هرگونه تبلیغات مشتریان خود را دسته بندی کرده و تحلیل بکنید مشتریانتان در چه محل هایی حضور دارند.هر چه خدمات و محصولات ی که شما ارائه میکنید ویِژه تر باشد باید دسته بندی و تعیین گروه هدفتان دقیق تر انجام شود.
مجموعه های بسیاری بوده اند که بعد از انجام هزینه های میلیونی جهت تبلیغات هیچ بازخوردی کسب نکرده اند و بعد از نقد معین شده است این مجموعه ها بدون دسته بندی مشتریان خود شروع بـه تبلیغات کرده اند که هیچ سودی نداشته است. اگر شما خدماتی ارائه میدهید که تنها برای شرکـت های صنعتی اصفهان کاربرد دارد ارسال پیامک کلیه ساکنین اصفهان نه فقط از لحاظ هزینه به صرفه نبوده بلکه بازده مناسبی نخواهد داشت.
در سامانه پیغام کوتاه مجموعه عصر آسیا نزدیک به سیصد گروه بانک اطلاعاتی از مشاغل مختلف استان و کشور موجود است .ارسال بر طبق این بانک های اطلاعاتی که ارسال هدفمند نامگذاری می شود از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه بوده و از اتلاف زمان و انرژی پیشگیری مینماید. شما خود نیز میتوانید بـه جمع آوری اطلاعات مخاطبینتان بپردازید در ادامه توضیح آموزش هایی جهت جمع آوری بانک های اطلاعاتی میپردازیم.