پیدا کردن افرادی که محصول شما را خریداری کنند، بخش مهمی از کل فرآیند فروش است. آیا محصولی خوب دارید، ولی مشتریان مناسب ندارید که آن را خریداری کنند؟


طراحی سایت فروشگاهی

آیا ازروش دسترسی به مشتریان اطمینان ندارید یا پیام فروشتان گیج‌کننده است؟

از این ۱۴ نکته فروش برای دستیابی به مشتری مناسبی که محصولتان را خریداری خواهد کرد، استفاده بکنید .
۱. مردم خریدار منفعت می باشند

مردم محصول را خریداری نمی‌کنند بلکه نتایجی را که آن محصول ارائه می‌دهد، می‌خرند. فرآیند شناسایی مشتری ایده‌آل را با تهیه لیستی از همه فوائد ی که مشتریان از مصرف از محصول یا خدمات شما می‌برند، شروع کنید.

مسابقه «تقسیم نوشابه»
مسابقه «تقسیم نوشابه» تنها با اضافه کردن اسامی شخصی به بطری‌های نوشابه کوکاکولا باعث افزایش ۴ درصدی در فروش شد. آن‌ها نیاز مردم برای شخصی‌سازی را جذب کردند، هیچ چیزی مانند آشامیدن یک نوشابه با نام خودتان روی آن نیست.
۲. مشتری خود را به روشنی تعریف بکنید

چه کسی اقطعا ل دارد که محصول شما را بلافاصله خریداری نماید ؟ از آن مشتری شمایل بسازید.

پرسشها ویِژگزینشه بپرسید:
۱. چند ساله هستند ؟
۲. مونث می باشند یا مذکر؟
۳. فرزند دارند؟
۳. مساله را به روشنی شناسایی بکنید

مشتری‌تان چه مشکلی دارد که شما می‌توانید آن را حل بکنید ؟ چنانچه مشتری‌تان را به درستی شناسایی کرده باشید، این افراد برای حل مشکلشان به شما پول می‌پردازند.

◘ بعضی وقتها مسائل روشن و واضح هستند .
◘ برخی وقتها مسائل آشکار یا روشن نیستند.
◘ گاهی وقتها مشکلی برای مشتری وجود ندارد.

چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد، مشتری محصول شما را خریداری نخواهد کرد.
۴. امتیاز رقابتی را ایجاد بکنید

شما امتیاز رقابتی خود را تعریف می‌کنید. دلیل خرید محصولات و خدماتتان را ازنقطه‌نظر فوائد ، نتایج یا پیامدهایی که مشتری با خرید محصول یا خدماتتان از آن لذت می‌برد و با خرید از رقیبتان آن ویژگی ها را به دست نمی‌آورد.

روی فوائد ی تمرکز بکنید که محصولتان را خوبتر از افراد دیگر می‌سازد.
۵. از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی همچنین بازاریابی محتوایی به نفع خود استفاده بکنید

نسبت به قدیم ، بسیاری راه‌های دیگر برای رساندن محصولات تان به مشتری وجود دارند. بهترین بخش آن کدام است؟ همه ‌شان رایگان هستند . شما می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی به نفع خود استفاده بکنید . با ایجاد رابطه با مشتریان از طریق این کانال‌ها می‌توانید بیش از پیش به افراد دسترسی داشته باشید.

گاهی ویژگی ها ی بازاریابی محتوایی حاوی مسائل زیر است:

◘ دسترسی بیشتر به آموزش ان شایسته.
◘ کانال‌های بیشتر برای فروش محصولات تان.
◘ تعرفه ‌های پایین‌تر برای کسب مشتری.
۶. گاهی وقتها مجبور به برقراری ارتباط سرد هستید

پتانسیل مشتریان ارتباط سرد ممکن است ناامید کننده مساله باشد. چه این کار را حضوری یا از طریق تلفن انجام دهید، آماده‌سازی مشتری اقطعا لی وظیفه شماست ممکن است مجبور باشید که با ارتباط با مشتری، در آنان علاقه ایجاد گنید.
۷. وقت ی که فروش را شروع می‌کنید، ازآموزش ۱۰۰ ارتباط استفاده بکنید

این روشی است که وقت ی فروش را به منظور غلبه بر ترس عدم پذیرش شروع کردم، انجام دآدم . سریع هر چه تمام‌تر به ۱۰۰ مشتری دسترسی بیابید. تذکر ی به نتایج فروش نداشته باشید، فقط به تعداد افرادی که با آن‌ها ارتباط می‌گیرید، تذکر بکنید . زمان ی محصول خود را می‌فروشید، ترستان از بین می‌رود.
۸. بهترین قیمت را گزینش بکنید

برای تعیین قیمت مناسب، در مورد قیمت محصول رقبا تحقیق بکنید . چنانچه محصولی با قیمت بالا دارید، برای کیفیت توزیع بالا به مشتریان آماده باشید. قیمت را می‌توان با «ارزش درک شده» محصولتان تعیین کرد. اگر می‌توانید کاری بکنید که محصولتان برتر از رقبا به نظر بیاید، می‌توانید قیمت بالاتری بگذارید.
۹. تکنیک‌های درست مذاکره را بیاموزید

مذاکره کنندگان ماهر به پیدا کردن راه حل یا ترکیبی که برای هر دو طرف رضایت‌بخش باشد، توجه دارند. آن‌ها دنبال آن چیزی هستند که موقعیت «برنده-برنده» نامیده می‌شود در آن هر دو طرف از نتیجه مذاکرات خوشنود می باشند . بهترین مذاکره کنندگان دارای این ۳ خصوصیت هستند :

◘ آن‌ها سوالات خوب ی می‌پرسند تا دریابند شما دقیقا چه نیاز دارید.
◘ آن‌ها صبورند.
◘ به بهتر ی آمادگی پیدا کرده ‌اند.
۱۰. معرفی محصولی تاثیر گذار ارائه دهید

در فروش، ارائه فروشی خلاق وادار کننده به مشتریان ارزش زیادی دارد. یکی از راه‌های معرفی به وسیله پاورپوینت است.
۱۱. روی حفظ مشتری در تمام طول زندگی تمرکز بکنید

«مشتری اولین بار، مشتری همیشگی»

زمان ی مشتری محصول شما را خریداری کرد، این نباید انتها رابطه شما با آن‌ها باشد. بر حفظ رابطه محکم با مشتریان خود تمرکز بکنید . ۰ این می‌تواند باعث ایجاد اعتماد شود ارزشی را به محصولتان اضافه نماید .
۱۲. چیزی بسیار عالی را به رایگان در اختیار مشتری قرار دهید

چنانچه به مشتری ایده‌آل پیش زمینه‌ای برای امتحان کردن بدهید، این اقطعا ل بسیار قویی است که آنان محصولتان را خریداری کنند. فیلـم ی کوتاه از کارکرد محصولتان بسازید آن را با زمینه عالی به ارائه دهید مشتری خود را برای آنچه که در راه است، هیجان زده بکنید .
۱۳. اخبار داخلی هیجان‌انگیز را در اختیار مشتریان قرار دهید

چنانچه قصد دارید که به زودی محصول را به حراج بگذاری، به مشتریان خود اطلاع دهید. آن‌ها از شنیدن آن شادمان می‌شوند و این کار باعث ایجاد اعتماد در آن‌ها می‌شود. حتی ممکن است به دلیل این کار بیشتر خرید کنند.
۱۴. پیام فروشتان باید روشن و واضح باشد

یک یا دو مزیت محصول را انتخاب بکنید و آن را در تیتر فروش خود بگذارید. به دقت برای مشتریان خود توضیح دهید که محصولتان قرار است چه کاری برای آنان انجام دهد. ویِژگزینشه باشید. اگر محصولتان ویژگی ها ی متعددی دارد، پیام فروش را ویژه مشتریان مختلف ی که آن ویژگی ها به آن‌ها مربوط می‌شود آماده بکنید .