گمان می کنم به سبک ژورنالیستها باید نوشت داب اسمش و زمان مشارکتهای مردمی. داب اسمش اتفاق تازه این روزهای شبکه های اجتماعی به است. اتفاقی که به نظر می رسد بعد عکس زیبا سلفی، دوره جدید ی از رفتارهای مشارکتی مردم با برندها را در پی دارد


داب اسمش فارسی

حدود دو سالی می شود که سلفی گرفتن با محصولات مختلف در پوزیشن های مختلف و ارسال آن برای پیچِ برندهای مختلف در قالب مسابقه، فقط نحوه مشارکت بصری مردم با برندها بود که رفته رفته جذابیت را از دست داد. مسابقات سلفی بگیر، جایزه ببر اتفاقی بود که بیش از تمام ولوم مالک نظران حوزه دیجیتال مارکتینگ را در این اواخر در آورده بود. جهت چه که اعتقاد بر این بود که کمی بی طعم شده است. اما با داب اسمش وارد زمان تازه شده ایم.

داب اسمش,داب اسمش فارسی,داب اسمش جدید


اما داب اسمش چیست”داب اسمش (DubSmash) نام برنامه کاربردی ی است برای گوشی های اپل و android که کاربران با استفاده از آن می توانند عکس را بر روی صوت دیگران بگذارند. برای نمونه می توانید دیالوگی را از یک فیلم جالب سینمایی یا بخشی از یک ترانه را انتخاب بکنید به اصلاح با آن لب بزنید. این کار را با ولوم شخصیت های مشهور غیرمشهور می توان انجام داد.

این پدیده شبکه های اجتماعی برای برندهای چابک می تواند بهترین سوژه کار باشد. تجربه رفتار مردم ایران در قبال رسانه ها نشان داده که در این گونه رویدادها به بهتر ی مشارکت می کنند. تجربه نشان داده که اساسا مردم ایران علاقه بسیاری به ارسال عکس و فیلم جالب برای مسابقات گوناگون دارند. تا جایی که سلفی و جایزه نزدیکی عجیبی با هم پیدا کرده اند و پیج اینستاگرام اکثر برندها را که باز می کنی عکس جالب های سلفی به همراه جایزه را می بینید.

اما برندهای چابک از اپیدمی ها به نفع خود به بهتر ی استفاده می کنند. این بهره گیری از اپیدمی ها مختص برندهای ایرانی نیست برندهای معتبر خارجی هم چنین می نماید . تا اینجا مهمترین برندی که توانسته از این موج (یعنی داب اسمش) به بهتر ی استفاده نماید آسان پرداخت است. جریان بر می گردد به آگهی انتها این برند که به صورت موسیقی ال توسط مشاور این برند (آژانس تبلیغاتی بادکوبه ) تهیه شده بود و نزد عموم، کلام آن به یاد مانده بود. “آپ ایکس وان” نوید بردن خودرو بی.ام.و را در اگهی تکرار می کرد. موسیقی نامتعارف این اگهی سوژه برخی از دوست ها برای تهیه کلیپ به سبک داب اسمش آن به صورت خوش جوش شد. ولی این برند با هوشمندی با مشاوره راهبری این آژانس از این نشانه های علاقه مندی مصرف کرده هم اکنون کنترل این موج را بدست رفته است. وقتی سری به پیج آسان پرداخت می زنید می بینید خبری از مسابقه سلفی نیست و هم اکنون مردم برای این پیج کلیپ های را که از موسیقی اگهی تلویزیونی این برند مصرف شده ارسال می کنند. (با بخش هایی را ببینیم)

.

برندهای چابک مهترین پیامی که برای مخاطب دارند زنده بودن پویا بودن است. برای نشان دادن اینکه برند زنده و پویا است بعضی نیاز به صرف تعرفه زیاد نیست. گاهی وقتها احیای یک برند با همچنین خلاقیتی اتفاق می افتد. باید به دست اندرکاران این پروژه دستمریزاد گفت. به نظر می رسد ذهن مدیران به مرور بخشی از تصمیمات را به حوزه دیجیتال مارکتیگ اختصاص می دهد. نفوذ شبکه های اجتماعی در زندگی مردم انکار ناپذیر است و فکر کردن به آناجتناب ناپذیر.

هم اکنون باید منتظر بود دیدبقیه برندهای ایرانی در مورد داب اسمش چه عکس زیبا العملی نشان می دهند. به نظر شما این موضوع فراگیر می شود؟ اطرافیان شما یا خود شما کلیپ های داب اسمش تولید کرده اید؟