انجام پایان نامه علوم کامپیوتر

پایان نامه مدیریت
انجام پایان نامه ارشد مدیریت
پایان نامه

علوم رایانه یا علوم رایانه (به انگلیسی: Computer Science) به مجموعهٔ فنون و رشته‌هایی گفته می‌شود که به زیربناهای نظری، روش‌های طرّاحی ساخت و چگونگی استفاده از رایانه می‌پردازند. بنا به نظر پیتر جی. دنینگ، سوال مهم در علوم رایانه این است که: " چه چیزی می‌تواند (به نحوی کارآمد) اتوماتیک انجام شود؟ "

عموماً مردم عامی، بین علوم رایانه وبقیه امور مرتبط با رایانه که مایه‌ای برای کسب درآمد هستند ، تمایزی قایل نمی‌شوند یا فکر می‌کنند علوم رایانه با تجربیّات روزمرهٔ آن‌ها در کار با رایانه ، مانند گشت‌زنی در اینترنت، انجام بازی‌های رایانه ‌ای و مانند این‌ها، فرق ی ندارد. حال آنکه علوم رایانه بیشتر به فهم نقد ویژگیها ی می‌پردازد که برنامـه ‌ها بر پایه آن‌ها ساخـته شده‌اند. و بر مبنای این فهم و درک، به ایجاد برنامـه ‌های نو یا اصلاح ی پروگرام ‌های قبلی می‌پردازند.
قبلی ه

البته اگر چه شروع تهیه و تولید رایانه ‌های رقمی الکترونیک را می‌شود از اواخر دههٔ ۱۹۳۰ میلادی دانست، ریشه‌ها، مبادی و سرچشـم ه‌های دانش رایانه را می بایست در روش‌های محاسباتی کهن با تاریخ و سوابق هزاران ساله نشانگر فت. در بسیار زیاد ی از روش‌های محاسباتی بابلیان الگوریتم‌هایی به کار می‌رفته‌اند که هم‌هم اکنون هم رایج‌اند. کتاب الجبر و مواجهه خوارزمی پر از روش‌های محاسباتی الگوریتمی است و بی‌دلیل نیست که نام الگوریتم از نام خوارزمی گرفته شده‌است. کارهایی غیر از محاسبات ریاضی استفاده کرد علم رایانه به تمام کارهای محاسباتی گسترش یافت. برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ علوم رایانه بصورت رشتهٔ تحصیلی مستقل بوجود آمد و آن را با مدارک معتبر در دانشکده ‌ها ارائه نمودند. از زمانی که رایانه ‌ها در دسترس عموم قرار گرفتند، پروگرام ‌های فرد دی مختلف ارائه شده برای آن‌ها، زمینه‌های جداگانه برای تحقیق گشته‌اند.

پیشرفت های بزرگ
با وجود عمر کم این شاخه از علوم، به عنوان یک رشتهٔ دانشکده ی، علم رایانه کمک‌های مهم به دانش و اجتماع کرده ‌است که حاوی موارد زیر است:
انتها نامـه مدیریت,انجام انتها نامـه مدیریت,انجام انتها نامـه اافزایش مدیریت,مشاوران تهران
فرد دها در علم رایانه

یک تعریف رسمی برای محاسبات محاسبه پذیری اثبات اینکه موارد ی غیر قابل حل و یا حل آن‌ها طاقت فرساست، بیان کرد .
مفهوم زبان پروگرام نویسی، به مفهوم وسائل ی جهت بیان دقیق اطلاعات نقد پذیر در سطوح مختلف انتزاع، را بیان نمود .

کاربر دها خارج از علم رایانه

سبب بپدیدار شدن انقلاب دیجیتال شد که به عصر اطلاعات فعلی منجر شد.
در رمزنگاری شکسته شدن کد انیگما کمکی مهم برای پیروزی متّفقین در جنگ جهان ی دوم شد.
محاسبات علمی بررسی پیشرفت ذهن و ارزیابی ژنوم آدم ی در پروژه ژنوم آدم ی را ممکن ساخت. پروژه‌های محاسبات توزیعی مانند Folding@home، امکان ارزیابی پروتئین‌ها را فراهم ساخت.

بخش‌هایی از علم رایانه

علم رایانه ، موارد متنوعی از مطالعات نظری روی الگوریتم‌ها و محدودیت محاسبات گرفته تا موارد کاربر دی از عبارت تولید و ساخت سخت‌افزار نرم‌افزار رایانه ‌ها را حاوی می‌شود.

هیأت اعتبارگذاری علم رایانه (The Computer Sciences Accreditation Board) - متشکل از انجمن محاسبات اتومبیل ی (ACM)، جامعه علوم رایانه مؤسسه مهندسین برق الکترونیک انجمن سیـستم ‌های اطلاعاتی - چهار عرصه خطیر جهت علم رایانه معرفی کرده ‌است: نظریه محاسبات، الگوریتمها ساختمان داده، زبان‌های برنامـه سازی و معماری رایانه . همچنین این‌ها، این هیأت، موضوعاتی شبیه مهندسی نرم‌افزار، هوش مصنوعی، شبکه‌های رایانه ی، سیستم ‌های پایگاه داده، پردازش موازی، رابطه آدم رایانه ، گرافیک رایانه ی، سیسـتم ‌های علت و محاسبات عددی را نیز موضوعاتی با اهمیت زیاد در این علم قلمداد کرده ‌ است.